2/1/09

tips nak jd lebih sabar..

aku nak kongsi gakla pengalaman hidup aku.. kisah khidupan, cinta, rumahtangga...
ms umur aku 14thun aku kehilangan orng yg amat aku syngi dlm hidup aku.. arwah mak aku.. byangkan time 2 aku xdpt trime knyataan.. aku hmpir2 nak bunuh diri.. lebih2 lg biler aku teringat lps ni xda sape yg nak buatkan aku air teh panas bikler aku balik dr skolah.. aku ni anak manja.. biasalah.. pas 2 selang 2 thun arwah ayah plak tinggalkan aku.. bertmbh2la aku rs hidup aku ni kosong.. tp aku lalui gak smua 2.. 4thun kmudian kekasih aku plak meninggalkan aku.. bkn sebab mati tp dia ada pompuan lain.. smpi skrg aku takut nak bercinta lg walaupun aku dah ada yg tersyg.. lamer gak aku amek ms nak lupakan dia.. skrg ni aku cuba gak laui n trime hakikat n kenyataan yag aku dah ditinggalkan.. aku nak bg tips skitla.. jgnla terlalu percaya kpd org yg xsmstinyer jd hak milik kita.. kita nak jg perasaan org tp spe nak jge perasaan kita.. sbnrnya org yg paling kita kna syg kuarga kita, adik beradik kita.. kalu 1 ari nnt kita ditinggalkan spe kita nak cri.. semua dugaan yg dtg ni mmg ada hikmahnyer.. mgkin amek ms nak tau ape sbnarnyer yg akn berlaku.. yg penting ingat selalu pd ALLAH pd setiap ms. jgn ingat ms susah jer k.. Allah xkan bg kita dugaan kalau kita x mampu hadapi.. DIA tau yg kita bleh terima n hadapi dugaan 2 n sbb 2la DIA bg kita semua dugaan yg smmgnyer diluar jangkaan kita.. ALLAH 2 maha adil.. DIA sygkan kita sbb 2 dia bg kita dugaan.. sbb lagi bnyk dugaan lg bnykla kita ingat kat ALLAH.. ok.....

No comments:

Post a Comment